Skip to main content

Vi träffar Filip Lellky, COO på Impressive Relations

Hej Filip! Hur är läget?
Det är alldeles strålande!
Riktigt stark start på november resultatmässigt för våra team och starka resultat på hemmaplan där jag har fått en ny medlem i mitt privata team, i form av en liten pojke.
Snart är 2021 till ända, hur skulle du summera Impressives år ur din synvinkel? 
Mycket glädje såklart men också en hel del berg och dalbana, lite som en heldag på Gröna Lund😊. Jag är oerhört stolt över hur vi som grupp har hanterat den extremt märkliga verklighet vi har levt i och med allas enorma engagemang och inställning är jag väldigt förväntansfull för vad som väntar 2022. Vi har trots alla hinder presterat väldigt bra på många håll och kan tack vare detta växa verksamheten igen.
Impressive jobbar med flera olika säljfrämjande aktiviteter, berätta gärna lite mer om era affärsområden?
Vi är en stor säljmuskel som kan anpassa sig efter kundens/uppdragets utformning. Det finns inget som är för svårt, eller inte går. Vår organisation är byggd för att klara av kundens utmaningar. Ett lysande exempel är vårt samarbete med Lectogo. I detta uppdraget besöker vi restauranger, caféer, hotell och andra verksamheter och säljer deras produkt. Vi gör samma bearbetning över telefon till de orter vi inte kan besöka från vårt kontor. Utöver detta har vi gjort en installationsturné i Stockholm och Skåne. Slutligen har vi anordnat lanseringsevent med giveaways och ballonger vid Pressbyrån.
Givet omfattningen och så många olika partners med skräddarsydda upplägg, hur säkerställer ni kvalité och leverans?
Det är ett gediget arbete minst sagt. Vi lyckas genom att ha en väldigt tydlig struktur i onboarding, engagerade säljledare tillsammans med kontinuerlig utbildning och uppföljning.
Våra ledare och säljare är hela grunden i verksamheten och vi involverar, diskuterar och utvecklas tillsammans varje dag.
Rekryteringen är oerhört viktig tillsammans med att vi kan ge och skapa maximala förutsättningar för vår personal att prestera resultat och ta kliv internt.
Du ansvarar för den operativa organisationen, hur ser den ut idag?
Idag har vi våra eventteam som träffar alla våra potentiella kunder fysiskt. Vi har våra hubbar i Malmö och Stockholm, men så sent som förra veckan var ett gäng i Gävle och ett annat i Örebro.
På kontoret i Stockholm har vi vår Sales Development-avdelning som primärt hjälper våra partners i presales-processer,
vår mötesbokningsavdelning har exempelvis växt explosionsartat under 2021.
I takt med att restriktionerna har släppts har vi också kommit igång med våra bemanningsuppdrag. Många köpcentrum väljer att satsa på olika happenings och här hjälper vi dessa med personal.
Vad känner du dig nöjdast med under året? 
Vi har kunnat behålla kärnverksamheten och de personer som varit hos oss länge i kombination med att vi har överträffat våra egna förväntningar och levererat riktigt bra resultat för våra kunder.
Vilka styrkor tycker du att Impressives operativa organisation besitter?
Hur vi har skapat en långsiktig vinnarmentalitet och grupper som är solida och jävligt sammansvetsade. Jag tycker också att vi är väldigt lösningsorienterade och tar oss an våra kunder på ett mycket professionellt sätt.
Vi har valt att satsa på fler ledare och stödfunktioner om man skulle jämföra med hur det har sett ut historiskt och hur många konkurrenter idag jobbar. Detta har gjort att vi hela tiden har kunnat ha en kvalitativ tillväxt, där vi undviker att hamna i fällor som är vanliga när man utökar snabbt.
Hur ser planen ut för 2022?
Växla upp, gasen i botten överallt! Vi har så sjukt mycket på gång. Så det kommer bli fartfyllt!
Vi rekryterar för fullt just nu till en drös olika roller och vi har som plan, inte vision, att dubbla antalet anställda under 2022.
Vart ligger ditt största fokus innan årsskiftet?
Mycket handlar om att ligga två, tre steg före och förbereda organisationen för 2022.
Jag jobbar idag intensivt för att hitta rätt personer för våra stödfunktioner och ledarroller som är en nyckelfaktor för nästa år.
Vad ser du mest fram emot just nu? 
Avsluta 2021 med nya toppnoteringar och sen kanske framförallt att välkomna ett stort gäng nya medarbetare.