FL 18.PNG

Månadsintervju - November

Vi träffar Filip Lellky, COO på Impressive Relations

Hej Filip! Hur är läget? 

Det är alldeles strålande!
Riktigt stark start på november resultatmässigt för våra team och starka resultat på hemmaplan där jag har fått en ny medlem i mitt privata team, i form av en liten pojke. 

 

Snart är 2021 till ända, hur skulle du summera Impressives år ur din synvinkel? 

Mycket glädje såklart men också en hel del berg och dalbana, lite som en heldag på Gröna Lund😊. Jag är oerhört stolt över hur vi som grupp har hanterat den extremt märkliga verklighet vi har levt i och med allas enorma engagemang och inställning är jag väldigt förväntansfull för vad som väntar 2022. Vi har trots alla hinder presterat väldigt bra på många håll och kan tack vare detta växa verksamheten igen. 



Impressive jobbar med flera olika säljfrämjande aktiviteter, berätta gärna lite mer om era affärsområden?

Vi är en stor säljmuskel som kan anpassa sig efter kundens/uppdragets utformning. Det finns inget som är för svårt, eller inte går. Vår organisation är byggd för att klara av kundens utmaningar. Ett lysande exempel är vårt samarbete med Lectogo. I detta uppdraget besöker vi restauranger, caféer, hotell och andra verksamheter och säljer deras produkt. Vi gör samma bearbetning över telefon till de orter vi inte kan besöka från vårt kontor. Utöver detta har vi gjort en installationsturné i Stockholm och Skåne. Slutligen har vi anordnat lanseringsevent med giveaways och ballonger vid Pressbyrån. 



Givet omfattningen och så många olika partners med skräddarsydda upplägg, hur säkerställer ni kvalité och leverans?
Det är ett gediget arbete minst sagt. Vi lyckas genom att ha en väldigt tydlig struktur i onboarding, engagerade säljledare tillsammans med kontinuerlig utbildning och uppföljning.


Våra ledare och säljare är hela grunden i verksamheten och vi involverar, diskuterar och utvecklas tillsammans varje dag.
Rekryteringen är oerhört viktig tillsammans med att vi kan ge och skapa maximala förutsättningar för vår personal att prestera resultat och ta kliv internt.  


Du ansvarar för den operativa organisationen, hur ser den ut idag?

Idag har vi våra eventteam som träffar alla våra potentiella kunder fysiskt. Vi har våra hubbar i Malmö och Stockholm, men så sent som förra veckan var ett gäng i Gävle och ett annat i Örebro.
På kontoret i Stockholm har vi vår Sales Development-avdelning som primärt hjälper våra partners i presales-processer,
vår mötesbokningsavdelning har exempelvis växt explosionsartat under 2021.
I takt med att restriktionerna har släppts har vi också kommit igång med våra bemanningsuppdrag. Många köpcentrum väljer att satsa på olika happenings och här hjälper vi dessa med personal.

 
Vad känner du dig nöjdast med under året? 

Vi har kunnat behålla kärnverksamheten och de personer som varit hos oss länge i kombination med att vi har överträffat våra egna förväntningar och levererat riktigt bra resultat för våra kunder.


Vilka styrkor tycker du att Impressives operativa organisation besitter?

Hur vi har skapat en långsiktig vinnarmentalitet och grupper som är solida och jävligt sammansvetsade. Jag tycker också att vi är väldigt lösningsorienterade och tar oss an våra kunder på ett mycket professionellt sätt.

Vi har valt att satsa på fler ledare och stödfunktioner om man skulle jämföra med hur det har sett ut historiskt och hur många konkurrenter idag jobbar. Detta har gjort att vi hela tiden har kunnat ha en kvalitativ tillväxt, där vi undviker att hamna i fällor som är vanliga när man utökar snabbt.


Hur ser planen ut för 2022?

Växla upp, gasen i botten överallt! Vi har så sjukt mycket på gång. Så det kommer bli fartfyllt! 
Vi rekryterar för fullt just nu till en drös olika roller och vi har som plan, inte vision, att dubbla antalet anställda under 2022.

Vart ligger ditt största fokus innan årsskiftet?

Mycket handlar om att ligga två, tre steg före och förbereda organisationen för 2022.
Jag jobbar idag intensivt för att hitta rätt personer för våra stödfunktioner och ledarroller som är en nyckelfaktor för nästa år.


Vad ser du mest fram emot just nu? 
Avsluta 2021 med nya toppnoteringar och sen kanske framförallt att välkomna ett stort gäng nya medarbetare.

andrea kaberger_edited.jpg

Månadsintervju - Oktober

Vi träffar Andrea Kåberger, Event Manager på Storytel.

Till att börja med, vad gör man som Event Manager på Storytel? 

Som event manager på Storytel är jag ansvarig för att skapa och hitta tillfällen för det fysiska mötet med våra befintliga och potentiella kunder. 

Storytel växer och växer för varje dag som går, hur är det att jobba i ett sådant snabbt växande bolag? Det är fantastiskt att jobba på ett bolag som verkligen utmanar en att växa i samma hastighet som organisationen. Det gäller att ligga i framkant! Det är också spännande att få vara med på en sån resa. 

Ni är partner med Impressive Relations sedan ett antal år tillbaka, hur ser det samarbetet ut?

Det är mycket värdefullt för oss att jobba med en partner som verkligen är insatt och har god kännedom om vår tjänst och våra produkter. Impressive Relations har genom tiden verkligen förstått vår företagsvision och den brand experience vi vill att våra besökare ska känna när vi är ute. I vårt samarbete har vi alltid påbörjat varje projekt tillsammans från planeringsfasen för att uppnå bästa möjliga resultat. 

 

Impressives ambassadörer har under sommaren varit på turné över stora delar av landet och nu senast ett nedslag på Åhlens City i Stockholm. Varför är det viktigt för er på Storytel att träffa kunder fysiskt?
Eftersom Storytel är en digital tjänst är det otroligt viktigt för oss att komma ut och möta våra kunder. Effekten av ett personligt möte är svårt att trumfa. Ett unikt kundevent ger oss chansen att träffa ett brett spektrum av olika målgrupper, det ger oss djupare kundinsikt samtidigt som vi uppmärksammar och hyllar ljudboken samt e-boken. 

 

Varför väljer ni att jobba just med Impressive Relations och hur skulle du beskriva det är att jobba tillsammans med Impressive?

Det känns tryggt att jobba med Impressive Relations då vi alltid fått proffsig och engagerad personal. Vi väljer att jobba med er då ni levererar både på resultaten och är med och tar fram ideér på hur vi tillsammans kan förbättras i nästa projekt och utmana målen. 

 

Häromdagen åkte den mycket snygga Storytel-bilen förbi mig, kan du berätta lite mer om den och den publicitet som det fått i sommar? 
Vad kul att ni gillar bilarna! Som jag nämnde tidigare så är det väsentligt för Storytel att komma ut för det fysiska mötet med kund och det var så idén om en sommarturné kom till. När man skapar ett event är det väldigt viktigt att ta med de mjuka värdena i beräkningen, så som brand awareness och likability, dessa värden är lika viktiga som de mätbara. Vi ville skapa en känsla hos alla som såg Storytel åka förbi. 

 

Bilarna har blivit otroligt omtalade i många olika forum. Vi har blivit uppmärksammade på nya medier såsom TikTok och även haft flera artiklar skriva exempelvis i Eventeffekt och på LinkedIn. Mycket roligt! 


Kommer det några spännande nyheter till hösten och vintern?
Storytel Awards - Stora Ljudbokspriset kommer öppna omröstningen för bästa ljudboken 2021 den 26 januari (in och rösta!) och galan sänds i slutet på mars på awards.storytel.com. Nu närmast kommer vi att bjuda in barnfamiljer till Riddarholmen den 6 november för läslovsfestivalen. Det finns många andra spännande projekt i planeringen också, men som jag inte riktigt kan avslöja än. 

 

Till sist, känns nästan som ett måste nu i höstmörkret att ha en spännande bok i öronen – vill du rekommendera någon speciell?
Jag vill rekommendera flera! Men speciellt "Var är Olle" en dokumentärserie av Martin Ezpeleta och en biografi av Gunnar Ekberg "De ska ju ändå dö: Tio är i underrättelsetjänsten" Mycket spännande! 

Månadsintervju - September

Vi träffar Max Videgård, Mötesbokare på Impressive Relations.

Hej Max!

Återigen en utmärkelse, denna gång för augusti månad. Hur känns det?

Det känns riktigt kul. Speciellt när man har medarbetare som är minst lika hungriga och engagerade som en själv, så det gör mig extra stolt att vinna när konkurrensen är så tuff som den är.
Det är väldigt belönande att se att ens hårda arbete genererar resultat.

 

Nu är du den bäst presterande mötesbokaren 4 av de 6 senaste månaderna. Vad är hemligheten?

 

Det är inte mycket av en hemlighet men i grund och botten så handlar det om att ha tillräcklig kunskap för att kunna modifiera och anpassa sig hela tiden.
Det jag menar med det är att vara skicklig i att behovsidentifiera och prata om det är som relevant just för den beslutsfattaren. Vem som helst kan läsa av ett manus och sälja på det. Ska jag vara brutalt ärlig så ser jag inte det som mötesbokning utan snarare en verbal version av ett mailutskick.

Självklart kan man hitta ett små framgångar med ett bra manus, men samtidigt kommer man aldrig kunna leverera på den högre nivån – någonting som är ett måste här.

Relationsbyggande är A och O genom att vara lyhörd, nyfiken, mönstra tonläge, veta om man ska gå rakt på sak eller om man ska ta det lugnt och metodiskt, ställa frågor, identifiera problem, presentera en lösning på problemet - jag skulle kunna fortsätta hela dagen. Men för att summera så tror jag att min “hemlighet” i frågan primärt är min vilja att lära mig och att implementera det jag lärt mig i samtalen. 

 

Eftersom du arbetar och representerar flera av våra partners, hur bibehåller man kvalitén trots att man inte bara sitter på ett och samma projekt?

Jag skulle säga att det primära handlar om att förstå tjänsten eller produkten som man förmedlar, vilka är dem man kommer prata med och hur ser den befintliga marknaden ut.
Kunskap helt enkelt. Därför är det bra att vi får så mycket utbildning i de olika projekten. I övrigt så handlar det mycket om det jag redan beskrivit.

 

 

Hur har Impressive Relations hjälpt dig i din personliga utveckling?

 

Framför allt genom en fantastisk ledning. Jag har blivit tilldelad alla verktyg i ledarnas arsenal som nästan alla har 10-15 år på nacken i området. Dem har bland mycket annat lärt mig att utföra mitt jobb till absolut högsta kvalité och tempo. Mer drivna människor är det ofantligt svårt att hitta från min personliga erfarenhet. 

 

Vad är det bästa med att jobba på Impressive Relations?

 

Kunskapen. Att bli betald för att bli tilldelad oerhört värdefull information som jag utan tvekan kommer ta med mig under min resterande framtid känns ganska befängt när man tänker på det. Självklart så jobbar vi alla stenhårt för att överträffa våra uppdragsgivares förväntningar och som resultat av det så bidrar jag och mina medarbetare inom mötesbokningen till tillväxten av företaget, men informationen och utbildningarna vi får ta del av är en riktigt givande bonus.

 

Vad vill du ge för tips till andra som jobbar med mötesbokning?

 

Don’t be a victim of circumstances. Det finns extremt mycket att skylla på när saker inte går som planerat, det enda man kan påverka som mötesbokare är ens individuella prestation och allt blir mycket enklare om man går in med rätt inställning oavsett om saker inte går ens väg. Det finns alltid ett ljus i slutet av tunneln.

 

Hur ser närmsta framtiden ut?

 

Fortsätta utvecklas och konstant förbättra min förmåga på Impressive Relations. Jag har högt uppsatta mål både på kort och lång sikt och jag ser fram emot att ta mig närmare och närmare.

 

Till sist, du kom först på 10:e plats i förra helgens bowlingturnering – har du några kommentarer?

 

Det var ett lågvattenmärke, nu är det träning och sikte på första plats nästa omgång!
 

20190410_131347.jpg

Månadsintervju - Augusti

Vi träffar Fredrik Sunmo, VD och ägare för Skräddarsydd AB.

Hej Fredrik! 

Hur har sommaren varit?

Jo tack! Vi avslutade ett antal stora projekt med Almi och region Skåne precis innan sommaren, så nu har det varit lite rast och vila över hela linjen. Men självklart har vi polerat ohämmat geniknölarna inför höstens begivenheter. Vi hoppas kunna erbjuda minst en helt ny utbildning!


Berätta mer om Nischad, vad är det egentligen ni gör för någonting? 

Ja, den som det visste… Vår grundidé är att lära företag, organisationer och kommuner att konvertera betydligt bättre genom sina sociala medier! Går man en utbildning hos oss så skall man se resultat direkt, spelar sedan ingen större roll om man vill sälja T-shirts med hamstermotiv, vindkraftverk eller informera kommuninvånare kring de nya öppettiderna på badhuset. Når man ut med smarta budskap till rätt målgrupp så kommer man se resultat. Vi har lagt mycket tid på att försöka skala bort allt annat (trams) 



Hur har det gått för er under 2021?

Förvånansvärt bra, 2020 fick vi lägga om hela verksamheten från handfasta utbildningar på plats i en konferenslokal till handfasta onlineversioner. Vilket innebar att vi fick bygga om stora delar av utbildningarna för att passa det nya formatet. Men resultatet har blivit riktigt bra och kursutvärderingarna denna vår har varit sanna solskenshistorier, vilket vi är mycket stolta över!


Varför ska man vända sig till er & vilka ska vända sig till er?

Vi har något för alla, så om du idag jobbar som heltidsanställd social media manager med en mångmiljon budget eller precis insett att världen har blivit digital och du vill ta de första trevande stegen i Facebookträsket, så har vi en utbildning som passar. Boka en internutbildning eller en plats på någon av våra öppna utbildningar. Inriktningen är alltid konvertering oavsett nivån på förkunskap.


Ni samarbetar med Impressive Relations, berätta lite mer om det samarbetet

Vi får väldigt många klick på våra landningsidor och sociala medier, vilket lett till att vi inte har hunnit med en personlig bearbetning av allt inkommande, det vill säga att vi bränner pengar. Vi testade då några olika säljbolag som inte fungerade perfekt och även att själva ta in dedikerade säljare men eftersom vi är ett litet bolag så fick vi lägga mycket egen tid på att få igång säljarna,  när det väl började rulla så blev folk sjuka eller slutade. Det gick aldrig riktigt ihop sig! Impressive Relations är däremot helt självgående och deras leadssystem förser dem med allt dem behöver, utan att vi behöver lägga en sekund på det hela. 


Hur har resultaten sett ut? 
Vi är mycket nöjda, vi har nästan samma säljkostnad inhouse som vi betalar i provision till IR. Vi har inte heller några returer eller ilskna kunder som känner sig missnöjda - vilket självklart var av yttersta vikt när vi valde leverantör. Dem levererar en högkvalitativ tjänst genom hela ledet.


Planer inför hösten?

Höstens storsäljare kommer bli en diplomerande utbildning i Annonsering på Facebook och Instagram, en riktigt bra nischad utbildning som passar alla!

Har man inte förkunskaperna så har vi tagit fram ett antal lektioner som är skapade för att ge tillräckligt med kunskap för att man skall kunna ta till sig våra utbildningar på bästa sätt. Dessa "kickstarterpaket" bjuder vi på vilket lett till att vi kan hålla ett bättre tempo på utbildningarna och slipper lägga tid på ”var sitter knappen” frågor!


Avslutningsvis, finns det något att tillägga?

Vi är mycket nöjda med Impressive Relations där vårt samarbete har varit högt över förväntan. Vi ser med tillförsikt fram mot hösten!  

Joakim%2520Westin%2520-%2520Impressive%2520Relations%25202_edited_edited.jpg

Månadsintervju - Juni

Vi träffar Joakim Westin, Head of Commercial på Impressive Relations

Hur skulle du sammanfatta 2021 hittills?

Som vi alla är smärtsamt medvetna om så har det varit ett turbulent år som påverkat oss alla på olika sätt. Det vi dock kan konstatera är att det är en enorm skillnad när vi jämför nuvarande läge mot motsvarande period föregående år.

Vad menar du då?
Det är väldigt tydligt att många nu har lyckats att ställa om sina organisationer och, till skillnad från för ett år sedan, har ett extra stort fokus på intäktsgenerering – snarare än kostnadsreducering.
Vilket är fördelaktigt för oss, då det är detta vi hjälper våra partners med.

Hur har ni förändrat ert sätt att jobba under det här turbulenta året?
I ärlighetens namn så har vi inte behövt göra några större korrigeringar i vårt arbetssätt.
Våra affärer, partnerskap och uppdrag kräver en enorm agilitet från vår organisation även under vanliga omständigheter, vilket har varit en enorm fördel för oss och våra partners i dessa tider när det har varit turbulent.

Vi skräddarsyr varje uppdrag tillsammans med våra partners och har numera fått ta ett ännu större ansvar i att utmana våra partners med nya modeller och strategier för att maximera deras ROI. Någonting som har fallit ut väl.

Varför ska man jobba med Impressive Relations?

Den frågan blir alldeles för generell. Det korta svaret är att alla ska inte jobba med Impressive Relations.


Eftersom vi alltid går in med full kraft är vi selektiva med vilka partnerskap vi går in i och detsamma kräver vi från våra potentiella partners. För oss handlar det om kvalité från start till mål. Vi gör nyanserade bedömningar kring vår egen expertis, tidsaspekt, målbild och tillväxtpotential innan vi slänger oss in i något.

 

Vi agerar inte som en vanlig tjänsteleverantör där vi har en arbetsmodell som vi kopplar på och så får det bära eller brista, som jag har återkommit till så handlar det om ett partnerskap som skapar värde för vår partner, oss och slutkund. Det gör att vi kan uppnå långa givande samarbeten där vi efterhand blir en naturlig del av våra partners verksamhet.



Vilka är det då som ska jobba med Impressive Relations?
Förutom ovan nämnda parametrar så ska man jobba med Impressive Relations när man vill få in en välrenommerad partner inom kundkommunikation.
Allt ifrån presales såsom mötesbokning, leadskvalificering, prospektering till olika aktiviteter inom direktförsäljning och såklart befintlig kundkommunikation – exempelvis kundservice.

Vi har idag kunder som en av nordens största banker, nystartade techbolag, återförsäljare inom DVH och elbolag. Vi skapar ett specifikt upplägg för varje partner, oavsett om man verkar på elmarknaden, inom ljudbokstjänster eller SaaS.

Vad önskar du dig mest av allt just nu?
Att vi slår nya rekord i juni och att vi fortsätter att växa för att vara på tårna när marknaden rivstartar i augusti igen.


 

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag? Kontakta oss!

649682_th1.jpg

Magnus Högfeldt, VD & Grundare Keyconnect

” Impressive Relations har varit mycket lyhörda med våra önskemål och tankar. Man har lyssnat och agerat utifrån våra behov för att hjälpa Keyconnect med sin kundbearbetning. Arbetet har varit över mina förväntningar och vi rekommenderar idag Impressive Relations till våra samarbetspartners.”

Våra referenser

pasha.PNG

Pasha Sabouri, VD Notar Sverige

”Experter inom kundkommunikation, fortsätter att konstant slå målen och våra förväntningar. Toppbetyg!”

Noel Neliander.PNG

Noel Neliander,

Partner Investor Target

”Jag kan starkt rekommendera Impressive Relations. En mycket kompetent organisation med skräddarsydda upplägg, stort engagemang och konstant leverans

Kontakta oss

Robin Berglund.JPG

Robin Berglund

+46 700 23 00 00

Robin.Berglund@impressiverelations.se

  • Grey LinkedIn Icon
Joakim Westin - Impressive relations sma

Joakim Westin

+46 700 80 88 50
Joakim.Westin@impressiverelations.se

  • Grey LinkedIn Icon